Louisiana Live: Vi tabte – hvad gør vi så?
Kunstmuseet Louisiana byder på en aften med journalist og forfatter Jakob Sheikh – aktuel med bogen ”Vi tabte” – om vores exit fra Afghanistan og kampen mod Taleban tirsdag den 28. september kl. 19.30 med vært: Anna Ingrisch.
Kunstmuseet Louisiana byder på en aften med journalist og forfatter Jakob Sheikh – aktuel med bogen ”Vi tabte” – om vores exit fra Afghanistan og kampen mod Taleban tirsdag den 28. september kl. 19.30 med vært: Anna Ingrisch.
De vestlige lande har lidt et dobbelt nederlag: Det ydmygende exit fra Kabul er udtryk for en 20 år lang tabt kamp mod Taleban om det plagede land.
Og Vesten har samtidig tabt krigen mod terror, islamisme og jihadisme, der begyndte med al-Qaedas angreb 11. september 2001.
I sin nye bog ”Vi tabte” fortæller journalist og forfatter Jakob Sheikh om dette nederlag, som ifølge ham skyldes, at vi ikke forstår de kræfter, vi står overfor.
I Louisiana Live tirsdag den 28. september kl. 19.30 kan man møde Jakob Sheikh - høre ham fortælle om sit mangeårige arbejde med at udforske det komplekse fænomen.
Og publikum er velkommen til at byde ind med spørgsmål.
Louisiana Live er gratis (gebyr 20 kr.) for museets gæster – tilmelding er nødvendig på www.louisiana.dk, hvor man kan læse mere.
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.