Klassisk koncert med Steinaa Trio på Nødebo Kro
To musikalske tvillingesøstre på hver deres blæseinstrument bakket op af virtuost klaverspil. Der venter publikum en stor oplevelse, når Eva Steinaa på obo, Maria Steinaa på fløjte og Galya Kolarova ved flygelet giver koncert onsdag den 19. maj kl. 19.30 på Nødebo Kro.
To musikalske tvillingesøstre på hver deres blæseinstrument bakket op af virtuost klaverspil. Der venter publikum en stor oplevelse, når Eva Steinaa på obo, Maria Steinaa på fløjte og Galya Kolarova ved flygelet giver koncert onsdag den 19. maj kl. 19.30 på Nødebo Kro.
Søstrene har givet navn til trioen, som de seneste par år har turneret rundt i danske koncertsale. Sammensætningen med fløjte, obo og klaver er ikke helt almindelig, men det er musikerne heller ikke, så der er noget for publikum at glæde sig til.
Eva Steinaa vandt stillingen som 1. solo-oboist i DR Symfoniorkestret i oktober 2013 og begejstrer publikum med sin smukke tone på oboen, som hun begyndte at spille på som 9-årig på Københavns Musikskole. Senere kom hun på Sankt Annæ Gymnasiums MGK-linje og fik undervisning af Joakim Dam Thomsen og Max Artved. Da hun var 17, blev hun optaget på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og går stadig i solistklassen ved siden af sit job i DR Symfoniorkestret. Siden 2015 har hun desuden fået undervisning af en af verdens førende oboister, nemlig solooboist Alexei Ogrintchouk fra Royal Concertgebouw Orchestra.
Søsteren Maria Steinaa begyndte at spille fløjte også som ni-årig på Sankt Annæ Gymnasium, hvor hun senere også færddiggjorde det konservatorieforberende grundkursus MGK. I en alder af 17 blev også hun optaget som studerende på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium med Toke Lund Christiansen som sin lærer. Maria studerer nu på solistklassen i København under Ulla Miilmann og Anna Dina Schick. Maria havde i foråret 2016 kontrakt med Det Kongelige Kapel og har også haft kontrakt og turneret rundt i Europa med den prisvindende Blæserkvintet Carion, der optrådte på Nødebo Kro for nogle år siden.
Den bulgarske pianist Galya Kolarova kommer til Nødebo for anden gang i sæsonen, idet hun også optrådte med Sjællands Klaverkvartet den 8. november. Hun debuterede fra Solistklassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2012 og har studeret i Østrig, Italien og Bulgarien. Siden august 2016 har Galya Kolarova været fastansat som pianist for "De Gamle Drenge" fra Det Danske Drengekor og nyder en succesfuld karriere med koncerter i anerkendte koncertsale i Europa, Asien og Mellemøsten både som solist og kammermusiker.
Kulturudvalget på Nødebo Kro glæder sig over igen at kunne åbne dørene for kulturoplevelser i forsamlingshuset, og vil naturligvis følge de retningslinjer, som myndighederne fastlægger. Det betyder bl.a. at der skal kontrolleres corona-pas ved indgangen, og kun personer med gyldigt corona-pas bliver lukket ind. Det anbefales også at købe billet i forvejen, da der er begrænset plads i salen.
Billetterne til koncerten koster 150 kr. ved indgangen og 140 kr. i forsalg på forsamlingshusets hjemmeside www.noedebo-kro.dk. Gratis med årskort.
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.