Skip to main content

Humlebæk fra gods og fiskerlejer til forstad

13. januar 2020

Onsdag den 22. januar kl.okken 14.00 på Humlebæk bibliotek fortæller Bent Skov Larsen om Humlebæks udvikling fra i 1945 at være to fiskerlejer og godset Krogerup til den by, vi kender i dag.

Onsdag den 22. januar kl.okken 14.00 på Humlebæk bibliotek fortæller Bent Skov Larsen om Humlebæks udvikling fra i 1945 at være to fiskerlejer og godset Krogerup til den by, vi kender i dag.

Udviklingen begyndte reelt i 1897, da Kystbanen kom til Humlebæk, og stationen blev bygget på det yderste af godsets marker.

Det er Fredensborg-Humlebæk lokalhistoriske Forening der står for arrangementet.

 

 

Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.

Lyt til netradio