9. februar 2022
Gennem flere år har Fredensborg Kommune arbejdet målrettet med mere biodiversitet i driften af de kommunale arealer, fx naturvenlig slåning af grøftekanter i by og på land, veteranisering af risikotræer, afbrænding, afgræsning, høslæt, genskabelse af hydrologi, skovrejsning og etablering af et varieret naturområde på tidligere landbrugsarealer ved Græstedgård.