Stop forskellen
Fredensborg Kommune arbejder sammen med 31 andre kommuner i hovedstadsområdet i samarbejdet "Stop Forskelsbehandlingen Nu".
Fredensborg Kommune arbejder sammen med 31 andre kommuner i hovedstadsområdet i samarbejdet "Stop Forskelsbehandlingen Nu".
Samarbejdet er etableret for at arbejde for et mere balanceret system for landsudligning i Danmark. Folketinget har igennem de sidste mange år flyttet flere og flere penge fra hovedstadsområdet til resten af landet.
Beløbet er fordoblet siden 2007, og er i 2019 helt oppe på 14 mia. kr. Det synes vi kommuner i samarbejdet er for meget.
Læs om samarbejdet på stopforskelsbehandlingen.nu og den udfordring med landsudligningen, som kommunerne i hovedstadsområdet ønsker at få gjort noget ved; at hovedstadsområdet sender 14 mia. kr. til resten af landet.
Det er for meget!
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.