Skip to main content

Jobcenter Fredensborg satser på digital dialog med ledige

27. oktober 2024

Jobcenter Fredensborg tager stadig flere digitale løsninger i brug. Dialogen mellem ledige og jobcenterets konsulenter kan nu fx foregå både nemt og sikkert via en ny app.

Digitale løsninger gør mange sagsgange lettere og mere smidige. Til gavn for både private virksomheder og ledige borgere. Det oplever man ikke mindst i Fredensborg Kommunes jobcenter, hvor man forfølger en klar digitaliseringsstrategi, som skal bidrage til at få flere ledige i job og uddannelse hurtigt og effektivt.

Et aktuelt tiltag til effektiv digitalisering er den nye Schultz Forum app. Med appen kan ledige borgere nemt og sikkert være i kontakt med deres kontaktperson i Jobcenter Fredensborg. De kan fx chatte sammen og borgeren kan få besked om ledige jobs, uddannelsestilbud, messer og andre aktiviteter.

”Der er mange ledige borgere – unge som voksne - der ikke har nem adgang til en PC. Men i dag har stort set alle en smartphone. Med den nye app Forum bliver kommunikationen mellem borgere og jobcenteret langt enklere og giver helt nye muligheder for fx at matche ledige med nye job.
Det er naturligvis til alles fordel og samtidig et godt eksempel på, hvordan vores digitaliseringsstrategi bliver til konkrete resultater”, siger Lars Søndergaard, der er formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget.

Alle ledige får besked om Forum, som kan hentes gratis på Apples App Store eller Google Play. Alle borgernes data ved brug af app’en er beskyttede, jf. GDPR-reglerne.

Lyt til netradio