Skip to main content

Læserbrev: En løsning i rundkørslen

10. februar 2021

af 
Carsten Wulff og
Tinne Borch Jacobsen
Venstres Byrådsgruppe

Ulriksdal-byggeriet på Meny-grunden i rundkørslen i Fredensborg ser nu ud til at kunne falde på plads med en form og et udtryk, som borgerne i Fredensborg kan leve med, og forhåbentlig endda glæde sig over.

Da byrådet i første omgang behandlede sagen fik vi to Fredensborg-repræsentanter fra Venstre, som de stort set eneste, talt os varme i modstanden imod at sende et projekt, der var alt for dominerende i sit udtryk, og på det helt forkerte sted, i høring. Da resten af byrådet havde sundet sig, blev sagen heldigvis sendt tilbage i udvalget, fordi vi til sidst alle syntes at Fredensborg havde fortjent meget bedre i den centrale rundkørsel.

Der skulle flere ændringsforslag, og en lang række kritiske høringssvar til, herunder som det afgørende, et kritisk indlæg fra Slots - og Ejendomsstyrelsen, før sagen kom på rette spor. Bygherren har med god grund været noget usikker på hvor sagen skulle lande, og iøvrigt været både opsøgende og lydhør i forhold til de ændringsforslag der er fremkommet undervejs. Men nu ligger der et projekt, som vi forhåbentlig alle med samvittigheden i behold kan stemme for.

Men sagen understreger, at når der er grund til at gøre indsigelser i lokalplananliggender, så skal der råbes virkeligt højt. Det blev der heldigvis, og fra mange sider. Tak og selvtak.

For Venstres Byrådsgruppe
Carsten Wulff
Tinne Borch Jacobsen

Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.

Lyt til netradio