2022 er året, hvor Fredensborg skal summe af liv og danne ramme for skønne oplevelser for store og små og i den forbindelse håber Fredensborg Kommune, atborgerneI har lyst til at byde ind med arrangementer i løbet af året, der støtter op om fejringen af byens og slottets jubilæum.

Kulturudvalget har i denne forbindelse udskrevet en logokonkurrence og har blandt de indsendte forslag valgt et fælles logo, der kan anvendes til at markedsføre begivenheder, som knytter sig til jubilæet. Dette logo kan frit anvendes, hvis man laver arrangementer, der kan anses som en del af jubilæumsfejringen.

Det kan være, at en open-by-night aften i Jernbanegade får et royalt twist, eller at løberne i motionsløbet Esrum Sø rundt får logoet på brystet. Det kan også være, at jeres forening laver en vandring i slotshaven, en koncert på amfi-scenen i Langedammen eller noget helt tredje.

Sommer i Fredensborg

En del af fejringen af jubilæet kommer netop til at finde sted på amfi-scenen i Langedammen, der bliver anlagt i løbet af de næste måneder. Til sommer er det målet, at Fredensborgs borgere kan opleve en række gratis arrangementer på og omkring scenen under overskriften ”Sommer i Fredensborg”.

Fredensborg kommune vil meget gerne invitere til at man kan blive en del af sommer-programmet og inviterer derfor til et inspirations- og brainstormmøde, hvor man sammen kan lave et udkast til et program.

Der er afsat en pulje på 50.000 kr. til at skabe liv på amfi-scenen henover sommermånederne.

Mødet finder sted mandag 28. februar kl. 19-20.30 i mødelokale B, Fredensborg Bibliotek

Der bydes på kaffe og kage, og håber på at flere har lyst til at komme og møde hinanden, mens man  idéudvikler. ”Sommer i Fredensborg” , der handler om at skabe noget sammen på tværs af foreninger, erhvervsliv og institutioner, og kommunen håber, at man kan se værdien i at arbejde sammen om at fylde byen med liv til sommer.

Tilmelding senest den 25/2 til Katharina V. L. Nielsen, konsulent i Center for Kultur, Fritid og Sundhed på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Skriv hvor mange man kommer, og hvem man repræsenterer.