Efter at have været lukket siden starten af corona-pandemien, er it-caféerne på Humlebæk og Nivå Bibliotek nu tilbage og klar til at hjælpe med hverdagens it-problemer. Hver tirsdag mellem 14:30 og 16:30 på Humlebæk Bibliotek og mellem 14.00 og 16.00 på Nivå Bibliotek kan man igen få hjælp til den drilagtige teknologi.

Her sidder frivillige it-hjælpere klar til svare på spørgsmål om blandt andet iPhone og iPads og andre smartphones og tablets, ligesom man kan tage den bærbare Windows-pc med og få de it-kyndiges hjælp til alt fra at installere programmer til at løse specifikke problemer.

Adgangen til selve biblioteket - og dermed til it-caféen - er betinget af, at man bærer mundbind og kan fremvise et gyldigt coronapas. Hvis et coronapas ikke er en mulighed, oplyser Peter Ludolph fra it-caféen på Humlebæk Bibliotek, at man i stedet kan få hjælp derhjemme. I så fald kan man kontakte Peter Ludolph på telefon 40 60 01 14 og høre nærmere.

It-caféerne på Humlebæk og Nivå Bibliotek lukkede i marts 2020 som følge af den generelle corona-nedlukning, men nu er de frivillige altså klar igen til at øse ud af deres viden.