Under overskriften ”Hjælp biblioteket til at blive bedre” skal undersøgelsen give biblioteket oplysninger om, hvordan biblioteket bliver brugt og om bibliotekets tilbud passer til borgerne.

- ”Vi har valgt at lave denne undersøgelse, fordi vi gerne vil afstemme vores tilbud, så de bedst muligt passer til brugerne. Vi kan ganske enkelt kun udvikle vores bibliotek optimalt, hvis vi kender brugernes behov og ønsker. Så for os er det helt naturligt at tage brugerne med på råd, og vi håber, at rigtig mange vil bidrage med deres input” fortæller Biblioteks- og musikchef Lise Kann.

Brugerne kan deltage i undersøgelsen på Humlebæk -, Fredensborg - og Nivå Bibliotek eller via bibliotekets hjemmeside på www.fredensborgbibliotekerne.dk.

Resultaterne fra undersøgelsen offentliggøres fredag d. 22. marts. De vil desuden indgå i den fortløbende udvikling af bibliotekets tilbud og services.

Del af en landsdækkende undersøgelse
Brugerundersøgelsen på Fredensborg Bibliotekerne er del af en større undersøgelse, som gennemføres på biblioteker i 42 kommuner landet over. Også dette giver biblioteket noget at arbejde videre med.

- ”Udover at få her-og-nu viden om vores brugere her i kommunen, får vi mulighed for at sammenligne os med andre biblioteker. På den måde kan vi skele til landets mange andre biblioteker og lære af dem, der gør det rigtig godt.” slutter Lise Kann.{jcomments on}